Vásárlási feltételek

A megrendelés folyamata és a vásárlás feltételei

A VENTILÁTORBOLT webáruház felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén kiválaszthatja az Önnek megfelelő terméket.
A webshopban található termékek között a “TERMÉKEK” menüpont segítségével böngészhet. A menüpont alatt először az áruházban található kategóriákat láthatja. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható tulajdonságait. A ”KOSÁRBA” gombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat.

Az “Akciós termékek” kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható.

Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a “RÉSZLETEK” ikonra. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.

Lehetőség van keresésre is. Egyszerű keresés esetén csak a kereső szót kell megadnia és ha valamely termék megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti. Összetett keresés esetén a kereső szó mellett megadhatja, hogy melyik kategóriában és a termék mely tulajdonságában kíván keresni. A keresés eredményeképpen a termékek ugyan úgy jelennek meg, mint a “Termékek” menüpont esetén. Ugyan úgy lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.

A kosár tartalmát a “KOSÁR” menüpont segítségével is ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Ha a megrendelés mellett dönt, kattintson a “PÉNZTÁR” gombra.

Megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a “REGISZTRÁCIÓ” menüpont alatt találja. Itt a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kell megadnia. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár!

Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek.

Belépést a “BEJELENTKEZÉS” ablak segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a bejelentkezés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik a felhasználó neve és a kilépés gomb, mely segítségével elhagyhatja az áruházat.

Ha kosár oldalon a “PÉNZTÁR” gombra klikkel és már előzetesen belépett, akkor eljut a “FIZETÉSI MÓDOK ÉS RENDELÉS FELADÁSA” oldalra, ahol ki tudja választania a Önnek leginkább megfelelő lehetőségeket. Ha elkészült, nyomja meg a tovább gombot. Ekkor megjelenik az Ön megrendelésének összes adata, melyet ellenőriznie kell. Ha minden rendben van, akkor a “RENDELÉS JÓVÁHAGYÁSA” gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

A megrendelésének állapotát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a “HIVATKOZÁS ” menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit az adott áruházban elküldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható. A megrendelést a “FIÓK KARBANTARTÁSA” menüben bármikor ki is nyomtathatja.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja Ügyfélszolgálatunkra. Megrendelése csak akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással. A “Kapcsolat” menüpontban megtalálja Ügyfélszolgálatunk elérhetőségi adatait. Ezen elérhetőségeken jelezheti szavatossági igényét, egyéb kifogását, vagy kérhet információt valamely termékről vagy megrendelésről. A kereskedő és a vásárló között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. Az elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk! A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt.

Az elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 213/2008. (VIII. 29.) és a 17/1999. (II. 5.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. A webáruházban leadott megrendelések esetén Ön a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) naptári napon belül indoklás nélkül elállhat. Az átvétel dátumát bizonyítja a futárszolgálat szállítójegyzéke.  Vevő az elállás igényét írásban, ill. elektronikus úton köteles jelezni Eladó felé, a www.ventilatorbolt.hu felhasználói felületén, illetve az [email protected] e-mail címen. Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett termék összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 30 (harminc) napon belül visszatéríteni.

Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a vevő viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült összes költséget. Vevőt nem terheli költségviselés abban az esetben, amennyiben a kiszállítást megelőzően áll el a szerződéstől.

A vételár visszatérítése a szállítási és csomagolási költségekre nem vonatkozik.

A vásárlástól való elállás joga nem érvényesíthető a következő esetekben:

  • A megrendelt terméket a vásárló személyesen vette át az eladó telephelyén
  • A megrendelést a vásárló nem a webáruházon keresztűl adta le, hanem email-ben, telefonon avgy személyesen
  • A megrendelt terméket nincs raktáron és azt a vevő kérésére külföldi importból kell beszerezni vagy gyártatni kell.

Amennyiben a Vevő eláll a szerződéstől, köteles visszaszolgáltatni minden, eredetileg a termékhez mellékelt és átvett tételt (ideértve például a kézikönyveket, dokumentációt). Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek. Eladó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik. Eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

Eladó bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található termékeket, anyagokat illetve az azokhoz tartozó árakat. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az oldalon lévő esetleges hibákért az Eladó felelősséget nem vállal. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek. Az árlistákban előforduló esetleges hibákért megértésüket kérjük! Eladó nem felelős az árazási vagy egyéb hibákért, és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére.

Az eladónak joga van a rendelés bruttó végösszegének 50%-át biztosítékként a vevőnek kiszámlázni a vevő rendelése alapján, amennyiben a rendelt terméket külföldről kell behozatni, vagy a rendelt árut a vevő külön kérésére kell legyártatni. A biztosíték összege a vevőnek nem jár vissza, ha a vevő eláll a vásárlástól, vagy a vevő hibájából az ügylet meghiúsul. Amennyiben az eladó hibájából hiúsul meg az ügylet, úgy az eladó köteles a biztosíték összegét a vevőnek visszafizetni.

A megrendelt termékek kiszállításának költsége

Az aktuális szállítási költségeket a webáruházunk “Áruátvétel” menüpontja alatt lehet megtekinteni.

A szállítási költséget rendszerünk automatikusan számolja a megrendelés függvényében. Az 1m-nél hosszabb és 30kg-nál nehezebb termékekre külön szállítási költség vonatkozik amelyet rendszerünk számol vagy ajánlatot adunk rá a megrendelés után.

Csomagpontra nem tudjuk teljesíteni a nagyméretű termékek kiszállítását, valamint a megrendelés értékhatárától függő ingyenes szállítás sem vonatkozik a nagyméretű termékekre!

Békéltető testülethez fordulás lehetősége

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztői panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:https://bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: [email protected]; [email protected]

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám:06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: [email protected]; [email protected]
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: [email protected]

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: [email protected]

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: [email protected]

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: [email protected]

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: [email protected]

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: [email protected]

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: [email protected]

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: [email protected]

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: [email protected]

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: [email protected]

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: [email protected]

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: [email protected]

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: [email protected]

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: [email protected]

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: [email protected]

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: [email protected]

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: [email protected]

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: [email protected]

Szavatosság, garancia

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban, a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben és a 72/2005. (IV. 21.) korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását áruházunk felé!

A szavatosság időtartama 12 hónap, ill. 24 hónap terméktől függően. Szavatossági igény esetén a vevő kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését.

Amennyiben a vásárolt termék garanciaidőn belül meghibásodik, 10kg alatt a vevő köteles saját költségére ügyfélszolgálatunkhoz visszajuttatni a hibás terméket bevizsgálás és csere vagy javítás céljából.

Ha a termék – rendeltetésszerű használat során – a vásárlást követően 3 napon belül hibásodott meg, úgy a vásárló igényt tarthat azonos típusú, új készülékkel történő cserére. Ha cserére nincs lehetőség, akkor a vásárló kívánsága szerint a termék visszaszolgáltatása után visszafizetjük a vételárat, vagy egy más típusú készüléket adunk a vételár különbözet elszámolásával egyidejűleg. A termék cseréjével a jótállási idő újra kezdődik (a kicserélt termék, vagy annak részére vonatkozóan).

Ha a vásárló a termék javítása mellett dönt, akkor a javítási idő 30 nap.

A garancia a beüzemelő aláírásával, pecsétjével ellátott jótállási jegy, vagy az eredeti számla bemutatásával érvényes.

A nem rendeltetésszerű használatból, helytelen szállítás, tárolás vagy törés miatt bekövetkezett hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető! A szűrőbetéttel ellátott ventilátorok jótállási feltétele a szűrők igény szerinti tisztítására, cseréjére vonatkozik!

A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat, rendeleteket IDE KLIKKELVE tekintheti meg.

Az Adatkezelési tájékoztatónkat IDE KLIKKELVE olvashatja el.

Kapcsolat, Jogorvoslat

Az üzemeltető adatait teljes körűen megtalálja az “Kapcsolat” oldalon. Ha a vásárló úgy érzi, hogy az adatkezelő megsértette személyes adatai védelméhez való jogát, a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény szerint járhat el.

Ügyfélszolgálat

Telefonon: +36 70 943 9358, +36709409710 munkanapokon 9-16 óráig
Személyesen: 2092 Budakeszi, Fő u. 264. munkanapokon 9-16 óráig
Postacím: 2092 Budakeszi, Fő u. 264.

Tájékoztató adatok

Tulajdonos és üzemeltető: Onixcom Kft.
Székhely: 2092 Budakeszi, Hegyhát u. 3.
Adószám: 12907399-2-13 HU 12907399
Cégjegyzékszám: 13-09-101686
Bankszámlaszám: K&H BANK 10403095-50526680-74491007
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-62877/2013
Tárhely szolgáltató: EZIT Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: Victor Hugo u. 18-22., Cégjegyzékszám: 01-09-968191)